Handelsbetingelser

Generelle oplysninger:

Mindful Copenhagen ApS
CVR. NR.: 43005294
Adresse: Tolvkarlevej 32, 3400 Hillerød
Telefon: 36204580
Mail: info@mindfulcopenhagen.dk

 

Betaling:
Mindful Copenhagen ApS modtager betaling med Dankort/VISA­Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, samt Mobilepay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. 

Levering:
Ordrer indgået før kl. 14:00 på en hverdag afsendes samme dag og vil blive leveret inden for 1-2 hverdage. Ordrer indgået efter kl. 14:00 bliver først afsendt dagen efter.

Vær opmærksom på at vi kun sender pakker til adresser lokaliseret i Danmark. Ønskes forsendelse udenfor Danmark kan du kontakte kundeservice via mail: kundeservice@mindfulcopenhagen.dk for, at høre om mulighederne for forsendelse.

Ombytning:
Vi tilbyder ikke ombytning eller returnering af fødevarer, samt kosttilskud iht. Forbrugeraftalelovens §18, stk 2.Vi tilbyder gratis ombytning af tøj og udstyr, f.eks. hvis du ønsker en anden størrelse eller farve. Ombytning skal ske indenfor 14 dage efter varen er modtaget. Ved ombytning udfyldes ombytnings/returneringseddel og de ønskede returvarer sendes retur til vores adresse. Ønsker du at købe returlabel gennem os, kan dette købes via. Shoppen og du vil herefter modtage din returlabel på din mail. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. 

Reklamation:
Som følge af Købeloven har du 2 års reklamationsret, når du handler hos MindfulCopenhagen.dk. Reklamationsretten giver dig ret til at klage, såfremt der skulle være fejl eller mangler ved den vare, du har købt. Hvis du ønsker at gøre brug af reklamationsretten, er der dog en række kriterier, som skal være opfyldt.
• Reklamationsretten er gældende fra du har købt varen og 2 år frem. Du kan altså ikke gøre brug af reklamationsretten, hvis det er mere end 2 år siden, at du købte varen.
• Fejlen på varen skal være til stede på købstidspunktet. Dette betyder, at du ikke kan påberåbe fejl eller mangler som skyldes slitage eller uhensigtsmæssig brug af produktet
• Hvis du ønsker at reklamere for en fejl/mangel på et produkt, skal dette gøres inden for rimelig tid efter du har opdaget den pågældende mangel. Rimelig tid er inden for 2 måneder efter at du opdagede fejlen på varen jf. købelovens §81.
• Reklamerer du for en vare, inden for 0-6 måneder efter købstidspunktet, er det os som forhandler, der har bevisbyrden på om der er tale om en produktionsfejl.
• Reklamerer du i perioden efter de 6 måneder og frem til 24 måneder efter købstidspunktet er det derimod forbrugeren, der har bevisbyrden i forhold til at afklare, hvorvidt fejlen var til stede ved produktet på købstidspunktet eller skyldes slitage (slitage kan være forkert vask jf. anvisninger, tydelige brugsspor eller forkert anvendelse jf. brugsvejledning).

Opdager du en fejl eller mangel på et eller flere af de produkter, du har købt hos os, bedes du kontakte os hurtigst muligt på info@mindfulcopenhagen.dk, hvor du skriver dit ordrenummer, navn, en beskrivelse af fejlen, og vedhæfter billeder der tydeliggør fejlen på varen. Dernæst vil vores kundeservice vende retur med en løsning. Viser det sig, at din vare lider af en væsentlig fejl eller mangel finder vi en passende løsning i fællesskab. Som oftest skal produktet tilbage til vores lager, så vi kan håndtere reklamationen.

I forbindelse med fejl/mangler betaler Mindful Copenhagen for fragtomkostninger forbundet med returforsendelse og eventuel forsendelse af nyt produkt. Vær dog opmærksom på ikke at forveksle reklamationsret med garanti, da vi ikke udbyder garanti på nogle af vores produkter.

Fortrydelsesret/returnering:
Vi tilbyder ikke ombytning eller returnering af fødevarer, samt kosttilskud iht. Forbrugeraftalelovens §18, stk 2. Der er 14 dages fortrydelsesret på alle vores produkter foruden fødevarer (herunder kosttilskud), regnet fra den dag de modtages. Såfremt du ønsker, at få ombyttet eller refunderet det fulde beløb for en vare, skal den returnerede vare tilbageleveres i samme stand og mængde som den blev modtaget. For at kunne gøre brug af fortrydelsesretten for et køb, skal den enkelte vare, der returneres tilbageleveres i original emballage og med alle mærker, varen blev leveret med. Den originale emballage er en relevant del af varens værdi og er derfor afgørende for, om varen kan videresælges som ny. Desuden forventes det, at f.eks. tekstiler sendes retur uden former for støv eller andet fnuller.
Bemærk, at vi ikke refunderer eventuelle fragtomkostninger betalt på den oprindelige ordre.

Returneringer sendes til følgende adresse: 

Mindful Copenhagen ApS 
Tolvkarlevej 32
3400 Hillerød

Det er dit helt eget valg, hvilken forsendelsesmetode, der bruges til at returnere et fortrudt køb. Du kan dog gøre brug af vores returlabel, som kan købes via shoppen. Vær dog opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Når vi har modtaget din returpakke, vil vores kundeservice behandle den inden for 1-3 hverdage. Såfremt at din returordre opfylder betingelserne for retur, så sørger vi for at refundere pengene for dit køb. Pengene vil altid blive tilbageført på det samme betalingskort, som varerne er købt med.

Når du ikke at hente din pakke i pakkeshoppen inden for fragtfirmaets tidsramme, vil pakken blive sendt retur til vores lager. Du vil blive kontaktet af vores kundeservice, når pakken modtages på vores lager, så vi kan aftale at sende pakken til dig igen. Hvis ikke du henter din pakke i pakkeshoppen betragtes det ikke som en fortrydelse af købet. Fortrydelse af køb kan kun ske ved, at du som kunde giver udtrykkelig besked til os om ønske om fortrydelse. Da det ikke er muligt at returnere/ombytte fødevarer, tilbyder vi ikke en refundering af fødevarer (herunder kosttilskud), hvis pakken returneres til vores lager.

Du må som køber gerne prøve produktet, på samme måde, som hvis det var i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet herover, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Klagemuligheder:
Såfremt vi ikke kan blive enige om hvilket krav du har, er der følgende klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
. 

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: 

www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her 

 

http://ec.europa.eu/odr 

 

Prisfejl:
Der tages forbehold for trykfejl.

 

  • Mindful Copenhagen

    Tlf: 36204580 (man-fre kl. 10.00-14.00)
    kundeservice@mindfulcopenhagen.dk
    Danstrupvej 27 L
    3480 Fredensborg

    Danmark

    CVR: 43005294

  • Levering

    Mindful Copenhagen sender din pakke, så du modtaget den indenfor 1-2 hverdage.
    Vi bruger danske fragtfirmaer og sikre at din pakke kommer sikkert afsted.